כיצד לטפל בהתקפי חרדה?

למאיה זה קרה במהלך נסיעה שגרתית באוטובוס. היא הביטה מהחלון כרגיל, אך פתאום הרגישה שהיא לא מבינה למה היא בכלל נמצאת כאן. תוך כמה שניות היא התחילה להזיע, החום עלה, הדופק ירד, הנשימה כמעט ולא הייתה שם. הפה התייבש, הידיים רעדו. היא קפאה. וחיכתה בדממת אימים שהתחושה הרעה הזו תחלוף.

חרדה נוצרת כהגנה גופנית מפני איום כלשהו, בין אם הוא אמיתי או לא. מחשבה שגרתית או מסרים תת-הכרתיים עלולים להפעיל את המגננה וכשהיא פועלת, מתגייסים אנרגיה ומשאבים רבים להתמודדות עמה. התקף חרדה הוא התוצר הקיצוני של מגננה זו, כאשר המתח עצמו הוא הגורם המאיים האמיתי. הגוף מאלץ אותנו להפסיק את האיום בדרך של בריחה או תקיפה ובמקרים שבהם אין ברירה, לקפוא על מקומנו. על כן אנשים רבים הסובלים מהתקפי חרדה חוששים שהתחושה שתוקפת במהלך ההתקף לא תחלוף ואף תגבר ככל שיחלוף הזמן. על כן חשוב להיות מודעים לכך ולקבל טיפול נפשי רוחני או פסיכולוגי.

דרכים להתמודדות עם התקפי חרדה:

תיקון פרשנות שגויה – הסובלים מחרדה חוששים מאוד מבואו הפתאומי של ההתקף ומפרשים לעתים גם סיטואציות רגילות כתחילת התקף. נסו לפרש במדויק את התגובה למשל: עליתי במדרגות ולכן הדופק עלה, הפה התייבש כי חם היום והמעטתי בשתייה.
 
ניהול אורח חיים בריא – לתזונה ופעילות ספורטיבית יש המון השפעה חיובית על התקפים כאלו. הימנעות מחומרים מזיקים ושילוב התעמלות מרגיעה תורמים לשליטה בתופעות והתמודדות.

נשימה – הכנסה והוצאת אוויר בדרך סדירה יתרמו רבות להרפייה הגופנית תוך כדי ההתקף, לפניו ואחריו. מסגרות מקצועיות רבות יכולות ללמד אתכם נשימה נכונה, החל מיוגה ועד טיפול רוחני.

אל תברחו מהפאניקה – ניסיון לברוח מההתקף, תוך כדי ההתקף, עלול להגביר אותו ואף לגרום לו לצוץ במצבים חדשים. על כן חשוב להישאר בתוך הסיטואציה, לנשום, להשתמש במנטרות או משפטי הרגעה, להיות נוכחים במצב ולהתעמת איתו. כדי לבצע זאת בצורה המקסימלית, ניתן לבצע טיפול רוחני בחרדות, קואוצ'ינג, דימיון מודרך, היפנוזה, טיפול פסיכולוגי ואף קבלת כדורים במידת הצורך ולפי המלצת הרופא.

סובלים מחרדות או מבעיות אחרות, הקשורות אל הנפש, כאלו המטרידות אתכם לא מעט ופוגעות באיכות חייכם? מחפשים שיטת טיפול אלטרנטיבית שתוכל לעזור לכם בעניין? נורית, מ"אור לנשמה", היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. נורית, הילרית המתמחה בטיפול הוליסטי נשמתי, תשמח לספק לכם את המענה הטיפולי שלו אתם זקוקים.
 

עוד בבלוג:

 

074-769-15-13

netberg@walla.com

053-623-94-51

יער חורשים 53, תל מונד

phone3, phone, contact, telephone, support, call
mobile, mobile, phone, handheld
envelop2, envelop, mail, email, contact, letter
location4, location, map, marker, pin


מעוניינים לקבל טיפול לנפש ולגוף?
אשמח לעמוד לשירותכם:

074-769-15-13

יער חורשים 53, תל מונד

phone3, phone, contact, telephone, support, call
envelop2, envelop, mail, email, contact, letter
location4, location, map, marker, pin

מעוניינים לקבל טיפול לנפש ולגוף?

אשמח לעמוד לשירותכם: